Singurul mod rezonabil de a face educatie este de a fi tu însuţi exemplar.” Einstein

joi, 1 mai 2014

{ Samosas - pateuri indiene vegetariene }



Sunt de-li-cioa-se!!!
trebuie sa le incercati, noua ne-au placut mult si am de gand sa le mai fac zilele acestea din noi,poate reusesc si niste foto mai dragutele! :D

Reteta de aluat am luat-o de la Mazilique  care zice asa:

  • 225g de faina se amesteca cu 1 lingurita si jumatate de sare, intr-un bol mare
  • se face o gaura in mijloc si se adauga 1 lingura de unt topit si 5 linguri de apa calda
  • se amesteca, formandu-se un aluat.
  • se framanta cateva minute pe o suprafata tapetata cu faina
  • se inveleste intr-o folie de plastic si se da la frigider vreo 30 de minute
Apoi aluatul se intinde intr-o foaie in care se decupeaza cercuri (cam 12-15cm diametru). Cercurile se taie-n jumatati, marginile se umezesc cu putina apa, iar fiecare jumatate se ruleaza ca un cornet care seaseaza umplutura.
  



Umplutura:
Eu am pus asa: morcovi taiati cubulete,cartofi si mazare,
  • 1 lingurita de pudra de ardei iute
  • 1 lingurita de garam masala
  • 1/2 lingurita de chimion macinat
  • 1/2 lingurita de curcuma (turmeric)
  • 1 ceapa mica, tocata marunt
  • 2 catei de usturoi tocati marunt
  • 1 bucata de ghimbir (cam 2,5 cm) dat pe razatoare
  • 1 ardei iute verde, curatat de seminte, tocat marun
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • 2 linguri de ulei
Intr-o tigaie incapatoare se incinge bine uleiul, se adauga condimentele praf si se lasa pe foc vreo 30 de secunde, amestecand, pana se elibereaza aromele. Se adauga usturoiul, ceapa si ghimbirul si se calesc vreo 5 minute, pana cand ceapa se inmoaie.
Eu am fiert cartofii si morovii dar nu atat cat pentru piure, si apoi i-am adaugat in tigaia cu condimente,ceapa,usturoi si ghimbir si i-am mai mermelit putin impreuna cat sa-si  ia compozitia aceasta toate aromele . Se adauga si zeama de lamaie si apoi totul se rastoarna intr-un bol.

Cercurile de aluat se umplu cu aceasta compozitie un pic racorita ,se "lipesc" semicercurile,si apoi se prajesc in baie de ulei foarte incinsa la foc foarte mic cam 6-8 minute!

Sper sa va placa! ( desi- clar- sunt bomba calorica :D )

Ana

2 comentarii:

Loredana spunea...

Numai bunatati faci.
Intotdeauna vii cu idei frumoase si retete delicioase!
Zile frumoase sa ai!

Ana spunea...

esti tu o draguta,ca de obicei!
Le-am cam ars pe unele si pozele sunt groaznice,daca mai fac o sa refac si pozele. Imi propusesem sa pun in post retetle dar am fost asa de racita ca nu mi-a ars de nimica!
Te imbratisez cu drag! Asemenea si tie si familiei tale!

asculta


Acatist de multumire, Slava lui Dumnezeu pt. toate- (Marian Moise)
Asculta mai multe audio diverse
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...