Singurul mod rezonabil de a face educatie este de a fi tu însuţi exemplar.” Einstein

sâmbătă, 15 noiembrie 2008

Sfecla rosie in otet

In cadrul rubricii initiata de Natalia, "Sa calatorim impreuna spre Betleem" va prezint azi reteta mea de sfecla rosie in otet, muratura care nu ne lipseste niciodata iarna si care e buna drept garnitura la aproape orice mancare de post.( bineinteles ca e foarte buna si dupa post,la mancarea "de dulce").Este foarte simpla; din pacate,am uitat sa fac poze cand am pregatit-o,dar voi explica "procesul tehnologic" care e teribil de usor,si pun poza de final:


- 5kg de sfecla rosie se curata si se spala; apoi se taie feliute subtiri;
- intr-o oala se pune apa la fiert; cand apa da in clocot se adauga feliile de sfecla rosie si se lasa la fiert;
- apoi se strecoara si se pun in borcan (mare,eu am unul de 5 kg si altul de 8,anul asta am pus in cel de 5 kg.)
- peste sfecla fiarta si pusa in borcan se adauga o parte otet( adica un litru) si doua parti de apa( noua ne place putin mai acruta si am pus o parte otet si una jumatate de apa,adica un litru jumatate,si nu doi cum e in reteta originala.)
- pentru fiecare parte de lichid ( apa +otet) se adauga doua linguri de sare grunjoasa- asa cum puneti la varza-daca nu aveti grunjoasa, merge si din solnita...
- se leaga borcanul la gura si ,dupa trei zile deja putem sa mancam din sfecla rosie in otet.




Sper sa va fie de folos- ca garnitura ,in acest post.
Doamne ajuta!

Ana





9 comentarii:

mihaela spunea...

Draga Ana,

mi-a picat la fix reteta aceasta. Nu stiam ca se face si asa. Eu de obicei fac simplu salata de sfecla rosie fiarta, taiata cuburi, si pun sare si niste otet, e foarte buna, si f buna pt post, intradevar. E salata mea preferata :D

Doamne ajuta si post cu folos!

Ana spunea...

Ma bucur ca "te-am nimerit" :P si mie imi place,la nebunie! ai sa vezi ce bine se patrunde si cat e de frageda. Multumesc,post cu folos si tie! Doamne ajuta!

Laura spunea...

Si eu sunt innebunita dupa sfecla. Nu se pune si putin zahar?

Ana spunea...

Nu,nu se pune zahar deloc.

nicoleta spunea...

Noi facem ceva asemanator, doar ca sfecla o coacem in cuptor (ramane mai ducle) si in borcam adaugam si hrean ras.

Ana spunea...

Noua ne place mai acra,iar hreanul o intareste; acum depinde si de gustul fiecaruia, uite, Laura ,de ex ii pune si zahar, eu o fac exact asa cum am scris reteta si ne place grozav,uneori mai fac pana in primavara alta "tura", se gaseste si mai tarziu sfecla :)

Laura spunea...

Am ramas cu piticul asta, cu sfecla dulce, pentru ca bunica mea ne facea des salata din ea si era ca....mierea de gustoasa si de aromata. Dar sunt convinsa ca si reteta ta e foarte gustoasa. Si fara zahar ingrasator.

Laura spunea...

A, da, si cu hrean ras, e PERFECTA.

Ana spunea...

Da,este,ia sa incerci si asa. Oricum,cum ii ziceam si Nicoletei,fiecare cu gustul lui,eu am pus reteta "bruta"- asa cum ne place noua,dar asta nu inseamna ca nu o puteti modifica,stii cum e...fiecare gospodina isi lasa amprenta pe retete ;). Pupici.

asculta


Acatist de multumire, Slava lui Dumnezeu pt. toate- (Marian Moise)
Asculta mai multe audio diverse
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...